Osvrt na „našu“ 2023.-u

Osvrt na „našu“ 2023.-u

Svake godine nastojimo učiniti iskorake u stručnom radu i programskoj djelatnosti. Tako smo prethodne godine uveli novu uslugu – mogućnost online učlanjenja i obnove članstva kao i mogućnost posudbe do 6 knjiga tijekom srpnja i kolovoza.
Godinu smo započeli aktivnostima za djecu: tijekom „Zime u Knjižnici“, za zimskih školskih praznika smo organizirali radionicu crtanja 3D olovkama i kreativnu radionicu quilling tehnikom. Za predškolce smo, u suradnji s Odsjekom za informacijske znanosti Filozofskog fakulteta u Osijeku, organizirali radionicu „Informacijske vještine djece predškolske dobi“. I u drugom smo dijelu zimskih školskih praznika djeci priredili radionicu crtanja 3D olovkama kao i inovativne s robotićima Beebots, Bluebots, Dash i Makey Makey koje smo, zahvaljujući dobroj poslovnoj suradnji, posudili od Knjižnice Goethe-Instituta Kroatien. Ove su atraktivne STEM radionice pobudile interes u djece i roditelja, ali i nastavnika iz škola, te smo organizirali nekoliko dodatnih radionica.
Redovito su se provodile mjesečne aktivnosti: „Vrijeme je za priču…“, Kviz i sastanci dvaju čitateljskih klubova: KljučČ-a (za odrasle) i Luen-a (za mlade). KljučČ je gostovao na susretu knjigoljubaca u Vrtnoj bajci. Kvizaši i čitateljski klubovi su obilježili svoje 1. rođendane. Kao i prethodnih godina, Knjižnicu su posjećivali razredi naših dviju osnovnih škola i skupine Dječjeg vrtića Zvončić. Aktivnostima i prigodnim izložbama obilježili smo Svjetski dan čitanja naglas, Svjetski dan braka, Međunarodni dan dječje knjige… Međunarodni dan darivanja knjiga smo obilježili tradicionalnom akcijom prikupljanja dječjih knjiga koje smo poklonili čepinskoj pedijatrijskoj ordinaciji i Dječjem vrtiću Zvončić.
Uz redovite izložbe novih naslova, tijekom godine smo postavljali i tematske izložbe: povodom Valentinova i Tjedna braka, Dana žena, Dana očeva, posvećenu pčelama, ususret Uskrsu, Eurovision book contest, povodom Majčinog dana i Dana obitelji, proljetnu izložbu, Čitajući proputuj svijetom, Knjige s popisa Liste dobrih knjiga, Barbie u Knjižnici, izložbu dječjih radova nastalih na slikarskoj radionici, Svemirska pustolovina u Knjižnici, izložbu postera „Pismenosti u digitalnom dobu“ povodom Međunarodnog dana pismenosti u suradnji s Odsjekom za informacijske znanosti Filozofskog fakulteta u Osijeku, Kako bolje čitati ove jeseni, izložbu učeničke zadruge Kupusići iz OŠ V. Nazor, Jednaka prava za svako dijete i Uživaj u čaroliji Božića uz knjigu.
Organizirali smo kazališne predstave za djecu: u sklopu Proljetnog festivala, tijekom „Ljeta u Knjižnici“ i Božićnog sajma.
Noć knjige smo posvetili umjetnoj inteligenciji te organizirali radionice Bee-Bot i Blue-Bot robotima za predškolce DV Zvončić te postavili prigodnu tematsku izložbu.
Po prvi smo puta, na oduševljenje djece, organizirali Tjedan legića u Knjižnici i Tjedan tehnike u Knjižnici u suradnji sa Zajednicom tehničke kulture Osječko-baranjske županije (radionica o fotografiji, m-Bot robotika, 3D modeliranje i micro:bit programiranje). Za učenike 2.c razreda OŠ M. Krleže smo organizirali radionicu „Knjižnica – košnica“ (crtanje 3D olovkama i upravljanje pčelicama-robotićima).
Organizirali smo 1. općinsko natjecanje u čitanju naglas, zahvaljujući čemu su dvije djevojčice, Nika Barišić i Lucija Bratić, sudjelovale na državnom natjecanju. Sudjelovali smo u projektu „Pamćenje (o) književnosti u svakodnevici“ koji se provodi na Odsjeku za komparativnu književnost Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.
Tijekom „Ljeta u Knjižnici“, osim tjednih igraonica i radionica (3D olovkama, micor:bit), organizirali smo radionicu upoznavanja ronilačkog sporta u suradnji s Društvom podvodnih aktivnosti Slavonija i slikarsku radionicu u suradnji s Likovnom udrugom Čepin. U suradnji s Likovnom udrugom Čepin postavljene su dvije izložbe: slika sudionika Likovne kolonije i slika Zlate Viviora.
U suradnji sa Župom Uskrsnuća Kristova premijerno je prikazan film Domagoja Pejića „Smijem li te zvati svojim“ i predstavljena njegova knjiga „Rođen sam u Wadowicama“.
Mjesec smo hrvatske knjige započeli i završili oprostom zakasnine, organizirali koncert učenika OŠ V. Nazor, postavili tematsku izložbu „Književnost bez granica“, predstavili roman Ivane Šojat „Rogus“, čitali smo naglas trima skupinama Dječjeg vrtića Zvončić, osmišljavali organizirane posjete za učenike osnovnih škola, poticali djecu na sudjelovanje u Nacionalnom kvizu za poticanje čitanja, povezivali čitanje s glumom prstnim lutkicama i izrađivali ih.
Na stručnim je knjižničarskim skupovima voditeljica Knjižnice Marija Čačić predstavila rad Hrvatske narodne čitaonice „Matija Gubec“ Čepin te rad naše Knjižnice u sastavu Centra za kulturu Čepin.
U prosincu smo ostvarili 1. međunarodnu suradnju postavljanjem izložbe Ive Jelušića „Novi život starog hrasta“. Zbog njezine originalnosti i obrazovnog karaktera za dva smo razreda OŠ M. Krleže upriličili skupne posjete i projekciju dokumentarnog filma o izložbi.
Za naše smo korisnike, a i one koji će to tek postati, prisutni u online okruženju: na mrežnim stranicama https://www.czk-cepin.hr/ i društvenim mrežama https://www.facebook.com/Knjiznica.Cepin/ i https://www.instagram.com/knjiznica.cepin/
Godinu smo započeli i završili „Zimom u Knjižnici“. Za kraj smo godine odabrali društvene igre. Kako smo nabavili lijep izbor novih igara, privukli smo popriličan broj djece koja su za vrijeme zimskih školskih praznika svakodnevno 3 sata provela u Čitaonici igrajući se s vršnjacima. Za razliku od nekih anketa prema kojima polovica roditelja ne želi djecu u restoranima, kod nas su ona uvijek dobrodošla.
Tijekom godine smo kupili novih knjiga i društvenih igara u vrijednosti 6.800 € te kroz otkup Ministarstva kulture i medija još 10.600 €. Sav posao oko otkupa knjiga je od prošle godine pao na „naša leđa“, za razliku od prethodnih godina kada je Ministarstvo kulture i medija dostavljalo otkupljene naslove Knjižnici. Unatoč svim otegotnim okolnostima ovog novog modela, uspješno smo ga realizirali. Nabavljeno je i novo računalo za posudbu što će djelatnicima omogućiti još efikasniji rad. Godina je obilježena prilagodbi novim aplikacijama. Jedna je od njih ona za uredsko poslovanje. I nju smo uspješno savladali te sada, uz papirnatu arhivu, vodimo i digitalnu.
Brinuli smo o našem cvijeću u Knjižnici i izvan nje. Iako nam je prostor premalen za sve što bismo željeli, i ovo malo nas svakodnevno razveseljava, a vjerujemo i naše korisnike.
Zahvaljujemo svima koji su doprinijeli našem uspješnom poslovanju u 2023. godini: Općina Čepin, Ministarstvo kulture i medija Republike Hrvatske i Osječko-baranjska županija koji financiraju naš rad i programe, preko svih suradnika, gostiju, medija do naših korisnika s kojima dijelimo svakodnevicu i zbog kojih i postojimo. Zadovoljni započinjemo novu poslovnu godinu s novim idejama o novim aktivnostima, o čemu će biti riječi tijekom godine. Pratite nas i pridružite se.